Jesteś tutaj: / Aktualności
W dniu 21 lipca 2017 roku zostały przekazane SWM nowe formularze umowy o przyznanie pomocy na operacje inne i własne w ramach działania 19.2. Niniejsza zmiana umowy wprowadza korzystne zapisy dla beneficjentów z zakresu rozwoju działalności gospodarczej, inkubatorów, oraz projektów innych dotyczące usunięcia zobowiązania o braku możliwości finansowania kosztów zatrudnienia pracowników z innych środków publicznych.
Mając na uwadze fakt, że nowa umowa procedowana jest dla wnioskodawców którzy zawierali umowy po 20 lipca 2017 roku, Samorządy Województw zwróciły się z zapytaniem do ARiMR w sprawie możliwości stosowania korzystnego zapisu przez wnioskodawców którzy zawierali umowy przez datą stosowania nowego wzoru. ARiMR odpisała o możliwości aneksowania umów zawartych przed terminem 20 lipca 2017 roku w przypadku zmiany zapisów na korzyść beneficjentów. Mając na uwadze powyższe informujemy beneficjentów, którzy podpisali umowy z Samorządem Województwa Małopolskiego o możliwości aneksowania tych umów.
Ponadto zgodnie z §14 ust. 7 (rozwój/inne) / §12 ust. 7 (premia) umowy o przyznaniu pomocy wniosek o zmianę umowy nie będzie podlegał rozpatrzeniu bez opinii organu decyzyjnego LGD potwierdzającej, że wnioskowana przez Beneficjenta zmiana jest zgodna z LSR oraz kryteriami wyboru operacji stosowanymi przy wyborze tej operacji do finansowania. Mając na uwadze niniejsze informujemy, że w przypadku gdy wnioskodawca złożył wniosek o zmianę umowy a niniejsza zmian nie była premiowana w ramach kryteriów wyboru wystarczy jak beneficjent załączy pismo z LGD wyrażające zgodę na niniejszą zmianę.
Informujemy również, że zgodnie z procedurami płatniczym, na podjęcie działalności gospodarczej w przypadku operacji trwale związanej z gruntem oraz gdy operacja zakłada podjęcie lub zaniechanie w obiekcie budowlanym lub jego części działalności zmieniającej warunki bezpieczeństwa oraz operacja zakłada zatrudnienie pracowników, przez których praca świadczona będzie na terenie obiektu lub w jego części beneficjent wraz z wnioskiem o pierwszą transze zobowiązany jest do przedłożenia decyzji o zmianie sposobu użytkowania obiektu/ wniosku o zmianę sposobu użytkowania obiektu budowlanego lub jego części zgodnie z art.71 Prawa Budowlanego (Dz.U.2017.0.1332- Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r.- Prawo Budowlane).
Ostateczną decyzje o zmianę sposobu użytkowania obiektu beneficjent musi dołączyć wraz z wnioskiem o płatność II transzy wniosku o płatność.
Data publikacji 28.09.2017